Реалізація екологічного проекту в Щасливському ДНЗ
Сучасна дитина живе у навколишньому середовищі, в якому люди, природний і соціальний світ взаємопов’язані. Завдання вихователя дошкільного навчального закладу - формувати в дитини розуміння про необхідність допомагати природі та примножувати її багатства. Гуманізація педагогічного процесу, яка тісно пов’язана з екологічним вихованням маленьких громадян України, вимагає від педагогів урізноманітнення форм і методів роботи з дітьми.
У Щасливському ДНЗ активного використання набули спостереження за природою під час прогулянок і екскурсій, залучення дітей до праці в природі та природоохоронної діяльності, до участі в народних іграх, дослідницька діяльність, виготовлення виробів із природного матеріалу, читання та обговорення казок, художніх творів про природу. Засвоєння проектної технології дозволило вихователям змінити стиль роботи з дітьми, підвищити дитячу самостійність, активність, зацікавленість, залучити батьків до освітнього простору дошкільного навчального закладу. У практиці роботи закладу - проекти «Парк – прикраса нашого села», «Птахи – наші друзі», «Гриби», «Квіти нашого краю» та інші.
Проведення екологічного проекту неможливо без належного розвивального середовища, тому у Щасливському ДНЗ створені умови для спілкування дітей з об’єктами природи: традиційні – це сад, город. квітники, куточки природи, нетрадиційні – зимовий сад, штучне озеро, альпійська гірка. На території закладу зібрано такі види дерев, кущів: береза, ялинка, дуб, липа, клен, горобина, фруктові дерева, шовковиця, калина, смородина, малина, шипшина, бузок, айва японська та інші. Працівники ДНЗ постійно поповнюють зупинки екологічної стежини «новими мешканцями», проводять конкурси на кращий город, квітник, бо переконані, що природне розвивальне середовище, світ природи – це невичерпне джерело для вивчення, практичної діяльності та естетичних емоцій і почуттів.
Особливу увагу приділяють створенню квітників на кожному майданчику, у зонах відпочинку. Підбирають рослини так, щоб квітіння було неперервним і милувало око з ранньої весни до пізньої осені. Це півники, маргаритки, нарциси, купальниця, ромашка, петунія, портулак, космея, бальзамін, настурція, гладіолуси, лілії, айстри, жоржини, хризантеми. Особливе місце серед квітучих рослин займають лікарські рослини – деревій, ехінацея, монарда, календула, пеларгонія, любисток, м’ята.
Із квітня 2015 р. педагоги закладу разом з дітьми та батьками працювали над реалізацією довготривалого екологічного проекту «Рослини-лікарі поряд з нами». З метою ознайомлення з лікарськими рослинами у роботі з вихованцями було використано весь спектр педагогічних методів і прийомів: спостереження, розповіді та бесіди, праця в природі, художня праця, дидактичні ігри, мовленнєві і логічні завдання, екологічні ігри, обговорення проблемних ситуацій . Діти не тільки дізналися багато цікавого про лікувальні властивості рослин, а ще й навчилися правилам збору і сушіння лікарських рослин, правилам приготування вітамінних напоїв, збагатились уявленням про зв’язок людини з природою, про здоровий спосіб життя.
Творчий підсумок екологічного проекту - це виготовлені батьками «Збірка лікарських рослин», «Вітамінна книга», виставка робіт дітей та батьків із природного матеріалу. Учасники проекту дійшли висновку, що у природи немає рослин, які б не вміли лікувати ту чи іншу хворобу, потрібно тільки правильно користуватися ними.
Результати проектної діяльності Щасливського ДНЗ були представлені на засіданні дидактичної майстерні-лабораторії Асоціації з екологічного виховання у вересні 2015 р..
Учасники заходу відвідали літнє кафе «Казкова галявина», де їм запропонували напої, приготовлені з рослин, які ростуть на території закладу. Хтось смакував холодні коктейлі із відварів шипшини, м’яти, калини, ягід малини, комусь сподобався гарячий чай із листя смородини, вишні, полуниці.
Вихователь-методист Цюрупинського ДНЗ № 6 Канівець Т.В. ознайомила присутніх із методичними рекомендаціями з питань організації проектної діяльності, правилами успішної діяльності з дітьми в умовах впровадження екологічних проектів.
Вихователі висловили своє захоплення та дізналися багато цікавого про лікувальні властивості рослин, які ростуть у садку. Гості отримали подарунки - екопарфуми та зібране дітьми насіння чорнобривців – квітки-символу України.
Представлений досвід роботи Щасливського ДНЗ з впровадження проектної технології переконує, що це - ефективний метод, який забезпечує системність та результативність реалізації завдань виховання екологічної культури у дошкільнят.
Дідич А.Т., завідувач Щасливського ДНЗЕкологічна стежина в Щасливському ДНЗЕкологічна стежина в Щасливському ДНЗЕкологічна стежина в Щасливському ДНЗ
Екологічна стежина в Щасливському ДНЗ
Коментарi