Семінар шкільних бібліотекарів

Матеріали семінару

Тема семінару: "Спільна діяльність вчителів та класних керівників зі шкільною бібліотекою щодо соціалізації дитини та інтеграції в умовах Європейського стандарту"

О.В. Краснова,

Методист КУ «ЦРМК»

Завдання шкільного бібліотекаря щодо розбудови освітнього простору

Ми колись зрозуміємо, що допомогти людям бути особистостями значно важливіше, ніж допомогти їм стати математиками чи знавцями французької мови або ще чогось.

К.Роджерс

Загальноосвітня школа в Україні – це інституція освіти й виховання підростаючого покоління. Вона готує його до життя, вчить дитину бути гідним громадянином нашої держави. Конституція України гарантує «право людини на вільний розвиток своєї особистості» без «привілеїв чи обмежень». Сьогодні навчально-виховний процес спрямований на виховання в учнів власної життєтворчості.

Шкільна бібліотека – саме та крапка на карті села, міста, де зароджуються і горять найбільш яскраві думки й почуття, вона – центр культури, де закладається духовне здоров’я нації.

Діяльність бібліотеки спрямована на виявлення здібностей кожного учня та їх розвиток, формування активної громадянської позиції, інтересів і потреб у читанні, розширення їх духовного світу.

Головними акцентами у діяльності бібліотекаря є співвідношення форм і методів бібліотечної роботи з моральними потребами і мотивами поведінки учнів; формування творчої особистості засобами бібліотеки і книги, залучення кожного читача до різносторонньої діяльності, виховання дітей небайдужими, здатними відгукнутися серцем, думками, почуттями на всі події оточуючого життя.

Робота шкільного бібліотекаря спрямована на вирішення таких завдань:

- сприяння реалізації державної політики в галузі освіти, розвитку навчально-виховного процесу;

- виховання учнів на високих зразках світової та вітчизняної культури, формування на цій основі національної свідомості, шанобливого ставлення до книги як головного джерела знань;

- виховання в учнів інформаційної культури та культури читання;

- розвиток творчої думки, пізнавальних здібностей та інтересів учнів, сприяння успішному засвоєнню ними навчальних програм;

- сприяння самоосвіті учнів та педагогів за допомогою різноманітних форм і методів бібліотечної роботи, забезпечення їх необхідною літературою, інформацією;

- піднесення на якісно новий рівень бібліотечної справи з тим, щоб кожен учень оволодів основами бібліотечно-бібліографічних знань.

Виходячи із завдання відродити значущість шкільної бібліотеки як осередку культурного просвітництва та духовного відродження учнівської молоді, основними напрямками роботи шкільного бібліотекаря визначаються:

формування дієвого бібліотечного фонду на основі запитів, інтересів і потреб читачів;

комплексне вивчення та розвиток читацьких інтересів;

оптимізація довідково-бібліографічного обслуговування користувачів та інформаційного забезпечення навчально-виховного процесу;

напрацювання оптимальної системи щодо формування в учнів основ інформаційної культури та культури читання;

упровадження сучасних інформаційно-комунікативних, бібліотечних технологій популяризації літератури.

Вирішення цих завдань здійснюється через поєднання інформаційної, бібліографічної та масової роботи.

Кiлькiсть переглядiв: 213

Коментарi

  • Нікішенко А.В. (Виноградівська ЗОШ)

    2014-11-24 07:58:43

    Дуже чітко та скомпоновано визначено завдання шкільного бібліотекаря, я вважаю, що у наш час, дійсно, потрібно виявляти здібності кожного учня та їх розвивати , формувати активну громадянську позицію, інтереси і потреби у читанні, розширювати духовний світ учня.......

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.