Методична спрямованість корекційної роботи з дітьми

з особливими потребами в ДНЗ

На сучасному етапі гуманізації освітнього процесу в Україні переосмислюються підходи до здобуття освіти дітей з особливостями психофізичного розвитку. У таких дітей та їх батьків окрім навчання в спеціалізованих закладах появилася можливість вибору інших форм навчання, в тому числі перебування дітей з особливими потребами в звичайному освітньому закладі.

З метою надання якісної дошкільної освіти усім дітям, в тому числі дітям з особливими потребами, забезпечуючи запити батьків, Великокопанівський дошкільний заклад «Ягідка» працює над впровадженням інклюзивної освіти, шляхом входження дітей з особливими освітніми потребами в групу загального типу.

Включення дітей з особливостями психофізичного розвитку в освітній процес дитячого садка дає їм змогу взаємодіяти з іншими дітьми, спостерігати за ними, наслідувати їх, отримуючи такий же соціальний досвід, як і всі їхні ровесники. Інтенсивна соціальна взаємодія сприяє встановленню дружніх, позитивних стосунків, створенню своєрідної мережі соціальної підтримки. Спільні заняття сприяють концентрації уваги дітей, посиленню їх мотивації до навчання. Це дає можливість дітям з особливими потребами бачити реакцію інших дітей на те чи інше завдання, способи його виконання, чути їхні висловлювання, сприяє інтересу до пізнання навколишнього світу, формування мотивів до навчальної діяльності, співпраці, забезпечує умови успішної соціальної, психологічної, фізичної адаптації та життєдіяльності. Досвід успішного перебування у загальних групах є добрим підгрунтям для подальшої інклюзивної освіти.

Розуміючи актуальність проблеми, ми розробили як додаток до Прогами розвитку дошкільного закладу довготривалий проект «Дитина з особливими потребами», в якому сформували основні напрямки роботи з інклюзивної освіти в нашому дошкільному закладі.

Справжня інтеграція та інклюзія передбачає обов’язковий психолого- педагогічний супровід особливої дитини. Без нього перебування дитини у масовому дошкільному закладі набуває стихійності, формальності, яка не лише не приносить користі, а й є шкідливою, оскільки без одержання відповідної корекційної допомоги розвиток дитини лише ускладнюється.

Наш дитячий садок відвідують діти, що мають особливості психо-емоційного розвитку, діти з загальним недорозвитком мовлення. Є у нас і дитина-сонечко. Для забезпечення комплексного супроводу ми склали циклограму роботи спеціалістів з дітьми що мають обмежені можливості здоров’я.

Як ми бачимо кожен із спеціалістів проводить відповідну корекційну роботу. Пракичний психолог веде індивідуальні карти супроводу дітей з особливими потребами, в які записує результати діагностики і розробляє систему корекційної роботи на цій основі. За таким же принципом працює і вчитель логопед. Корекційну роботу з фізичного виховання проводить інструктор з фізкультури під контролем старшої медичної сестри. Це корекційні заняття, які проводяться один раз на тиждень і індивідуальна робота. Використовуємо елементи методики М.Єфименко «Театр фізичного виховання», бебі-йогу, дихальну гімнастику, різноманітні види самомасажу. Ну і звичайно ж індивідуальна робота вихователів груп. Намагаємося використовувати сучасні педтехнології, що на нашу думку є надзвичайно ефективними в роботі з дітьми, що мають особливості розвитку.

Найважливішим завданням в роботі вихователів груп має бути передусім формування позитивного ставлення здорових вихованців до дітей з психофізичними вадами, емпатії, прийомів адекватної взаємодії. Ця робоа може здійснюватись за допомогою таких методів: бесіда; переконання; розгляд проблемних ситуацій; сюжетно-рольові ігри; перегляд спеціально відібраних відеосюжетів, ну і звичайно ж твори художньої літератури.

Оскільки дошкільники – це віддзеркалення сім’ї , то відповідну роботу слід проводити і з батьками здорових дітей, формуючи у них позитивне ставлення до перебування у групі дітей з вадами психофізичного розвитку.

Досвідом роботи з цієї проблеми ми поділилися з колегами під час районного семінару, який відбувся 28 лютого 2014року на базі Великокопанівського дошкільного закладу «Ягідка», за темою: «Корекційна спрямованість в роботі з дітьми з особливими потребами в ДНЗ». Відкрила семінар методист КУ «ЦРМК» Спільна І.С. У своєму виступі Ірина Степанівна познайомила присутніх з станом інклюзивної освіти в дошкільних закладах району, надала довідковий матеріал «Словник дефектолога» для роботи з дітьми-логопатами.

Інструктор з фізкультури Пархоменко В.О. показав присутнім відкрите корекційне заняття за методикою бебі-йоги «Подорож пустелею». Вчитель-логопед Заруба Н.А. презентувала відео-заняття «Використання методики логоритміки в роботі з дітьми з ЗНМ». Практичний психолог Чорна І.О., вчитель-логопед надали також практичні рекомендації для вихователів з проблеми: «Використання логопедичних ігор та вправ для автоматизації звуків Р-Л» та «Використання методу арттерапії в роботі з дітьми з ООП». На закінченя семінару практичний психолог провела тренінг з учасниками семінару «Профілактика професійного вигорання педагогів». Всі учасники високо оцінили організційний та методичний аспекти семінару, про що засвідчило заключне анкетування.

Вихователь-методист Великокопанівського ДНЗ

Слоцька Л.С.

Кiлькiсть переглядiв: 570

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.