Розвивальне освітнє середовище у початковій школі - педагогічна умова становлення особистості, успішної в соціумі

Входження України у європейський і світовий освітній простір вимагає проведення модернізації змісту освіти в контексті її відповідності сучасним потребам.

Реформа середньої освіти в Україні орієнтована на те, щоб випустити зі школи всебічно розвинену, здатну до критичного мислення цілісну особистість, патріота з активною позицією, інноватора, здатного змінювати навколишній світ та вчитися впродовж життя.

Сучасний світ складний. Дитині недостатньо дати лише знання, а ще необхідно навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними установками учня, формують його життєві компетентності, необхідні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці.

Про те, як створити умови в початковій школі для формування життєвих компетентностей, і йшлося на районному семінарі «Розвивальне освітнє середовище у початковій школі як педагогічна умова становлення особистості, успішної в соціумі» у квітні ц.р.. Досвід роботи з цього питання творчо представили педагоги Тарасівської ЗОШ І-ІІІ ст., на базі якої і відбувся захід. Святкового настрою учасникам семінару надала затишна атмосфера навчального закладу, виставка виробів учнів, вчителів і батьків «Великоднє диво» та виступи талановитих акторів – учнів початкової школи.

У вітальному слові директор Садова Олена Григорівна презентувала творчі знахідки і здобутки учителів початкових класів закладу. Шість із семи педагогів - «спеціалісти вищої категорії», двоє мають звання «Старший учитель» і троє - «Учитель-методист».

Радіонова Ірина Григорівна, учитель початкових класів розвивального навчання, разом зі своїми випускниками та їхнім класним керівником Онопченко Оксаною Іванівною поділилися з колегами досвідом роботи щодо розбудови партнерських стосунків школи, родини та сільської громади. Учні, батьки, вчителі та громадськість с.Тарасівка, об’єднані спільними цілями та прагненнями, є добровільними й зацікавленими, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат. Школа постійно ініціює залучення родини до побудови освітньої траєкторії дитини.

Жваве обговорення, схвальні відгуки у присутніх викликали відкриті уроки і заняття вчителів Тарасівської ЗОШ І-ІІІ ст.

На уроках української мови вчителі Льода Оксана Євгеніївна і Крецу Тамара Іванівна у класах розвивального навчання продемонстрували такі методи роботи з дітьми, які вчать їх робити самостійний вибір, пов'язувати вивчене з практичним життям, враховують індивідуальність учня. На їхніх уроках діти вчаться вільно висловлювати свої думки, прислухатися до інших, заперечувати і доводити свою думку.

Гончаренко Світлана Іванівна нетрадиційно та творчо підійшла до реалізації мети заняття курсу за вибором із теми «Я і мої емоції» - розвиток індивідуальних нахилів та здібностей кожної дитини.

Відповідальності не лише за себе, а й за розвиток і добробут України вчилися учні на занятті з курсу «Українознавство» у вчителя Бевз Оксани Вікторівни. Діти, загадуючи народні звичаї та традиції, разом із вчителем створили карту «Омріяної України».

Голова районного ресурсного центру розвивального навчання Швець Світлана Миколаївна презентувала учителям початкових класів завдання із логічним навантаженням на уроках літературного читання у 2 класі, які вона розробила у співавторстві з учителем Олешківської СШ І-ІІІ ст. №4 Буряк Галиною Миколаївною та д.п.н. Митником Олександром Яковичем.

Про Концепцію «Нова українська школа», оновлення змісту початкової освіти, упровадження компетентнісного підходу, основи нового Державного стандарту йшлося у виступі методиста ОРМК Левицької Ірини Василівни.

Під час підведення підсумків семінару присутні висловили думку, що розвивальне освітнє середовище навчального закладу можна створити завдяки підвищенню ефективності надання освітніх послуг, за рахунок упровадження інновацій, особистісно орієнтованого і компетентнісно-діяльнісного підходів, високої педагогічної майстерності вчителя.

Учителі початкових класів Тарасівської ЗОШ І-ІІІ ст. створюють умови для самопізнання і самореалізації учнів, освітній процес будують на засадах «педагогіки партнерства», виховують морально-етичні та духовні якості, соціальну активність у молодших школярів.

Учасники районного семінару висловили слова щирої вдячності директору Тарасівської ЗОШ І-ІІІ ст. Садовій Олені Григорівні та заступнику директора з НВР Снігур Наталії Іванівні за високий рівень організації і проведення заходу.

Ірина Левицька, методист ОРМК

Матеріали проведення семінару - у вкладеннях

Галерея "Районний семінар учителів початкових класів у Тарасівській ЗОШ І-ІІІ ст. у квітні 2017 р."

Кiлькiсть переглядiв: 379

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.