Компетентнісний підхід – важливий чинник модернізації змісту початкової освіти

Сучасне інформаційне суспільство формує нову систему цінностей, в якій оволодіння знаннями, вміннями і навичками є необхідним, але недостатнім результатом освіти. Сучасна початкова школа не може залишатися осторонь від процесів модернізації освіти, які відбуваються у всьому світі, і в Україні зокрема. Початкової освіти стосуються всі світові тенденції та інновації: особистісно-орієнтований підхід, інформатизація, інтеграція тощо.

Новий етап у розвитку шкільної освіти пов'язаний з упровадженням компетентнісного підходу щодо формування змісту та організації навчального процесу. Це вимагає підвищення професійної майстерності вчителя, доозброєння його новими знаннями, сучасними компетенціями, методами і технологіями, які б дозволили йому пере­будувати навчально-виховний процес відповідно до нових вимог і підходів.

З цією метою 20 жовтня ц.р. у Цюрупинській спеціалізованій школі І-ІІІ ст. №2 з поглибленим вивченням іноземних мов відбувся районний навчально-методичний семінар учителів початкових класів з теми «Формування ключових і предметних компетентностей учнів початкової школи».

У ході теоретичної частини були висвітлені питання «Компетентнісний підхід як чинник модернізації змісту початкової освіти» (методист ЦРМК Левицька Ірина Василівна), «Оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів на засадах компетентнісного підходу» (з досвіду роботи учителя початкових класів Цюрупинської гімназії Лебедєвої Ірини Віталіївни) та «Соціалізація молодшого школяра як складова предметної і ключової компетентності» (з досвіду роботи учителя початкових класів Великокопанівської ЗОШ І-ІІІ ст. Перевощикової Світлани Вікторівни).

Особливу увагу учасники заходу приділили розгляду питання про компетентнісний підхід як теоретичну і методичну основу проведення сучасного уроку, що орієнтує вчителя на результативно-діяльнісну освіту.

У ході практичної частини учителі початкових класів Цюрупинської СШ І-ІІІ ст. № 2 запросили педагогів району на відкриті уроки української мови (4 кл.) і літературного читання (2 кл.), які були зорієнтовані на реалізацію особистісно-орієнтованого, діяльнісного і компетентнісного підходу в навчанні. Під час уроків учителі Антонюк Наталія Валентинівна і Недибалюк Олена Іллівна разом зі своїми учнями працювали ефективно, творчо, з опорою на суб’єктивний досвід дітей, у тісній співпраці.

Захоплення та позитивні емоції у присутніх викликав позакласний захід для учнів початкових класів «Осінь-чарівниця». Тепла і доброзичлива атмосфера у затишній по-осінньому прикрашеній актовій залі школи, артистичні виступи дітей в яскравих костюмах створили святковий настрій і батькам, і вчителям, і гостям.

Представлений у ході семінару досвід роботи переконав, що учителі початкової школи Цюрупинської СШ І-ІІІ ст. № 2 організовують навчально-виховний процес, який має розвиваючий, діяльнісний характер, під час якого молодші школярі набувають досвіду пізнавальної, практичної, соціальної діяльності, засвоюють методи пізнання навколишнього світу.

Учасники семінару висловили слова вдячності директору Цюрупинської СШ І-ІІІ ст. № 2 Сидоренку Ігорю Леонідовичу, заступнику директора з НВР Димченко Олені Павлівні, учителям початкових класів Антонюк Наталі Валентинівні, Недибалюк Олені Іллівні, керівникам гуртків школи, батькам та учням за гостинність, підготовку до районного семінару на високому рівні.

/Files/images/2 кл. школа№ 2.pngУрок літературного читання у 2 -А кл.

/Files/images/гості.pngВідкритий урок у 2-А класі/Files/images/Антонюк.pngАнтонюк Наталія Валентинівна

/Files/images/Недибалюк О.І..pngНедибалюк Олена Іллівна

/Files/images/на уроці.pngНа уроці української мови у 4-В класі

/Files/images/4 кл. школа № 2.pngПозакласний захід "Осінь - чарівниця в нашім ріднім краї"

Кiлькiсть переглядiв: 1603

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.