Районний науково-практичний семінар вчителів біології, хімії і математики на тему «STEM-освіта як інтеграційна основа викладання природничо - математичних дисциплін»

Пріоритетним напрямом сучасної української школи є впровадження STEM технологій в освітній процес. Саме STEM- навчання створює умови інтегрованого застосування знань з математики, інформатики, природничих наук у вирішенні реальних життєвих завдань і проблем, що є важливим для інтелектуального розвитку та професійного самовизначення учнівської молоді.

Відповідно до плану роботи Олешківського районного методичного кабінету Олешківської районної ради, 26 лютого 2019 року на базі Козачелагерського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ст. відбувся районний науково-практичний семінар «STEM-освіта як інтеграційна основа викладання природничо - математичних дисциплін» за участю

вчителів біології, хімії і математики, доцента кафедри інформатики та програмної інженерії, завідувача STEM-лабораторії Херсонського державного університету Н.В. Валько.

Актуальністю проведення семінару-практикуму стала модернізація і інноваційний розвиток освіти в рамках реалізації Концепції «Нової української школи» та STEM орієнтованого навчання.

Перед учасниками семінару виступила заступник директора з навчально-виховної роботи Козачелагерського ЗЗСО І-ІІІ ст. Крехелева О.В., яка поділилася досвідом роботи педагогічного колективу з впровадження елементів STEM-освіти в освітній простір Козачелагерського ЗЗСО І-ІІІ ст.

Розвитку професійної компетентності педагогів щодо особливостей застосуванняSTEM –технологій в навчально-виховному процесі сприяла лекція–практикум «Реалізація технологій STEM- освіти на уроках природничо-математичних дисциплін», яку провела Охременко І.А., методист Олешківського районного методичного кабінету. Створення логічних схем та інтелектуальних карт під час практикуму допомогли педагогам у визначенні алгоритму покрокової діяльності щодо організації STEM-навчання в закладі загальної середньої освіти.

Практичний блок семінару розпочався із презентації учнівського STEM – проекту « Добра теплиця», який підготували учні 6-9 класів ….. (керівники проекту Брик О.М., учитель біології вищої категорії, Поет Г.М., учитель математики ІІ категорії Козачелагерського ЗЗСО І-ІІІ ст.). Юні дослідники продемонстрували міні-тепличку з розсадою та свої інженерні рішення щодо її конструкції, обладнання автоматичним крапельним поливом і освітленням.

Учасники проекту зазначили, що на уроках біології і хімії за допомогою «Доброї теплиці» діти вивчають особливості вирощування рослин для озеленення класних кімнат та подвір’я школи. Присутні мали можливість переконатися у ефективності інтегрованого STEM-навчання, що заохочує школярів до творчого, практичного застосування знань та отримання реального продукту.

Живий інтерес в учасників семінару викликав інтегрований дослідницький STEM- практикум «Розробка складу ланолінового крему з використанням водоростей аскофіллум», який провели з учнями 11 класу Гонта О.В., учитель хімії вищої категорії, учитель –методист, Макартет О.В., учитель біології І категорії, Богуцький М.П. вчитель економіки ІІ категорії, Поет Г.М., вчитель математики ІІ категорії Козачелагерського ЗЗСО І-ІІІ ст. На основі інтеграції знань з хімії, біології, фізики, математики, економіки юні науковці, використовуючи цифрову лабораторію Einstein,дослідили складники та властивості крему, розробили технологічний процес його виготовлення, розрахували бізнес складову готового продукту. Присутні мали можливість протестувати виготовлений крем та оцінити його якість.

У формі ділової гри учні проаналізували статті витрат на виробництво крему, розрахували собівартість продукту, соціологічним методом визначили вплив реклами на поведінку потенційного споживача, створили відеорекламу на основі програм InShot, Videoshow та Sony VegasPro.

У ході практикуму педагоги дізналися про особливосі практичного впровадження технологій STEM навчання, які надають можливість школярам знаходити шляхи вирішення реальних проблем не в теорії, а через практичні дії, створюють умови ознайомлення з сучасними професіями та підприємницькою діяльністю.

Під час воркшопу «Використання цифрової платформи Arduino в учнівських STEM – проектах», який провела доцент кафедри інформатики та програмної інженерії, завідувач STEM- лабораторії Херсонського державного університету Н.В.Валько, учасники мали можливість ознайомитись з елементами робототехніки та програмування. Працюючи в групах, педагоги власноруч створювали свої перші автоматизовані електронні прилади на базі платформи Arduino та тестували їх на комп’ютері.

Запровадження у навчально-виховний процес технологій STEM-освіти передбачає наявність засобів навчання та обладнання, які забезпечують реалізацію дослідно-експериментальної, конструкторської, винахідницької діяльності учнів. Наявність у кожній школі хоча б однієї електронної платформи Arduino з комплектом датчиків та конструктора Lego Mindstorms Education EV3(для основної і старшої школи) надасть можливість учням оволодіти навичками робототехніки, інженерного конструювання, створення різноманітних практично STEM орієнтованих проектів таких як «Розумна теплиця», «Розумний будинок», «Сонячна електростанція» тощо.

У процесі обміну думок під час підведення підсумків семінару, педагоги визначили напрями співпраці зі STEM-лабораторією Херсонського державного університету та акцентували на необхідності розбудови STEM орієнтованого освітнього процесу у навчальних закладах.

Методист ОРМК І. ОХРЕМЕНКО

Кiлькiсть переглядiв: 56

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.